Ważna decyzja | Liceum | Zawodówka | Technikum



Ważna decyzja.

Każdy człowiek staje przed wieloma wyborami, jednak młody gimnazjalista staje przed jednym z najważniejszych w jego życiu. Chodzi mi oczywiście o dalszy wybór kierunku kształcenia. Sama wertując wiele stron Internetowych, wpisując w wyszukiwarkę rozmaite frazy, robiąc testy predyspozycji, nie wiedziałam jaką szkołę wybrać. Rodzice zawsze mówili mi, że nie ważne gdzie pójdę, ważne, żebym to ja była szczęśliwa! "To jest Twoja decyzja!" Rozmawiałam z wieloma osobami tymi najbliższymi i dalszymi. Zaczęłam także, myśleć nad tym, co zawsze lubiłam robić, do czego nie potrzebowałam motywacji? Co robiłam bez jakiegokolwiek oporu! Przyznaje się, znalazłam, to czego szukałam! Wybrałam swój kierunek, będzie to technik żywienia i usług gastronomicznych. A czy ty już wybrałaś?

Jeśli nie postaram Ci się pomóc i mam nadzieję, że mi wyjdzie.

  • Twoje zdanie jest najważniejsze i nikt nie może Ci narzucać swojego!
  • Co lubisz? Czemu poświęcasz najwięcej uwagi?
  • Zaznajom się z listą zawodów.
  • Nie zwracaj uwagi czy będzie to liceum, zawodówka czy technikum.
  • Jeśli masz kilka zawodów, ale nie wierz, jaki wybrać poczytaj sobie trochę o nich, stwierdź, która z opcji będzie dla ciebie najlepsza.
  • Ustal jakie umiejętności posiadasz.
  • Nie zapominaj o swoim hobby, przecież Twój zawód może się z tym łączyć!
  • Świetną opcją są wyjazdy ze szkoły! Sama biorę udział w dwóch, już 14 i 30 marca.
  • Targi szkolne. Jeśli chcesz uczyć się w swoim mieście, to dobrze poznaj szkoły w okolicy. Niedługo sama się na takie wybieram, gdzie wszystkie szkoły z miasta będą przedstawiać swoje oferty.
  • Nie decyduj od razu, dobrze przemyśl swój wybór,
  • Jest wiele poradników, filmików i postów gdzie ludzie piszą/mówią o swoich odczuciach, jak to wygląda, czytaj!
  • Określ kategorię zainteresowań zawodowych. 


Czas, abyś i ty podjęła swoją decyzję! Tego nie zrobisz w jeden dzień ani nikt nie może tego zrobić za ciebie! Pamiętaj, że ty tu jesteś najważniejsza i Twoje szczęście! Więc usiądź, weź laptopa, szukaj, rób testy, zastanów się, co Ciebie interesuje, co lubisz robić i odpowiedz sobie na pytania z góry. Weź pod uwagę najważniejsze aspekty i znajdź swoją wymarzoną szkołę, bo nikt tego za Ciebie nie zrobi, a wybór w ostatniej chwili rzadko kiedy jest właściwy.



Komentarze

  1. Świetny post, Pamiętać trzeba że można zmienić typ szkoły zawsze. Najważniejszy to czas, jeśli przechodzisz z technikum do liceum to przed lub w trakcie 3. Jeśli z technikum do zawodówki to pamiętaj że zdajesz dodatkowo przedmioty tzw różnica programowa. W dodatku na każde półtora roku egzamin państwowy. Tak więc jeśli już musisz przenosić się to pamiętaj że dużo zachodu cie czeka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja podjęłam decyzję i poszłam do liceum z amerykańskim systemem :D Świetna sprawa, polecam wszystkim :)

    LeonZabookowiec.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc, każda opcja jest na swój sposób dobra. Jedynie trzeba się dobrze zastanowić, co się chce robić i czy chce się iść tam, gdzie znajomi. A wybór zawsze należy do ciebie.
    Dobrze, że już zdecydowałaś i jedną z większych decyzji masz już za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cóż, wybór ten na pozór nie jest łatwy ale jak powyżsi komentatorzy tak i ja powiem, że przenieść się zawsze można i mówię to na swoim przykładzie :) Nawet z zawodówki do technikum! :D Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz